Support - License issues logging into Vault

Issue:
When logging into Vault from Inventor, AutoCAD or any other Autodesk application having a Vault Addin, the message appears:
"The license obtained is incompatible with the server."

Support - License issues logging into Vault

Causes: 
Vault is registered as the wrong edition (Basic, Workgroup, Professional) in the Mircrosoft® Windows Registry or certain registry keys are missing.

Solution:
Following steps solved the issue:
• Launch windows registry with regedit.exe
• Go to folder "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Autodesk\PLM\Autodesk Vault xx.0\"
• Edit the key "Edition"
• Change the value from "Basic" to "Workgroup" or "Professional"
• Save the changed value with press button "ok"
• Restart Autodesk Inventor 20xx and log in into Vault

Blogg

BÆREKRAFT SOM KONKURRANSEKRAFT

13 mars 2024

Symetri’s ledestjerne er ‘We challenge people to work smarter for a better future’, og i tråd med vår ledestjerne besluttet vi at vårt fokus fra 2021 skal være å bidra til å redusere CO2-utslipp, gjennom teknologi, prosesser og egne initiativ. 

Lær mer
Blogg

Har du kontroll på programvarelisensene dine?

27 februar 2024

I en tid der kostnadsbesparelser og effektivitet står i fokus, er det viktigere enn noensinne å holde oversikt over programvarelisenser. CQFlexMon hjelper deg med å holde oversikt over lisensene dine. Les mer!

Lær mer