Support: Unable to obtain a license

Issue: 

When trying to start Inventor you find that you are unable to get a license from the license server even though there are licenses available.

Support: Unable to obtain a license

Solution:

Delete the folder C:\ProgramData\Autodesk\CLM\LGS. This should force Inventor and other Autodesk products to ask what licensing you are using next time it opens.  Once restarted you select network license and repoint to your license server.


Smart BOM-håndtering – det naturlige utgangspunktet for PLM-initiativet ditt

09 oktober 2025

Når bedrifter begynner å vurdere Product Lifecycle Management (PLM), er det lett å la seg forføre av store visjoner: digitale tvillinger, fullstendig prosesskartlegging og sømløs integrering mellom alle systemer. Men realiteten er ofte at organisasjoner må starte på et mer konkret og verdiskapende nivå. Det naturlige utgangspunktet for et PLM-initiativ er vanligvis smart styring av styklisten (BOM, Bill of Materials).

Hvordan forenkle konfigurasjonen av CAD-miljøet ditt

03 oktober 2025

I dette innlegget går vi gjennom vanlige utfordringer ved konfigurasjon av CAD-programvare og deler praktiske tips for å forenkle prosessen. Vi viser også hvordan Symetris løsninger kan hjelpe deg med å optimalisere CAD-miljøet ditt, redusere risikoen for feil og holde prosjektene på rett spor – spesielt innen produksjons- og byggebransjen samt infrastruktursektoren.