Autodesks nye kjøpsprosess
Autodesk har kunngjort at de går over til en ny kjøpsprosess for å effektivisere kjøp av Autodesk-abonnementer. Disse endringene vil finne sted 16. september 2024 for kunder i Storbritannia og Europa.
Bluebeam gjør endringer i lisensieringsmodellen, og det er derfor viktig at du oppgraderer lisensene dine.
Du må overføre eksisterende Bluebeam-lisenser med aktivt vedlikehold til de nye abonnementsplanene selv. Hvis du ikke har aktiv Maintenance, kan du bytte dine "gamle" lisenser uten aktiv Maintenance til de nye Subscriptionplanene frem til 28/6, og få 50% rabatt det første året.
Som eksisterende kunde må du selv konvertere lisensen(e) til Abonnement (versjon 21).
Dette kan vi ikke gjøre for deg, da du som kunde selv må godkjenne en ny avtale, hvor dine eksisterende lisenser konverteres til Abonnement (utleielisenser). Overføringen skjer til en pris som kan sammenlignes med de årlige fornyelsene av din nåværende Maintenanceavtale. Du vil bli oppgradert til den mest komplette abonnementsplanen; Complete.
Personen som gjør oppgraderingen blir automatisk organisasjonsadministrator (Org. Admin).
NB: Hvis Org. Admin selv skal bruke Bluebeam, tildeler også Org. Administrator lisens til seg selv.
Org. Admin mottar automatisk følgende e-poster:
Bluebeam University. Dette er tilleggslisensen som følger med den nye komplette abonnementslisensen. Denne e-læringsplattformen tilbys både til Org. Administrator og brukere.
E-post nummer 3 er den mest interessante for Org. Admin. Det er derfor viktig at den som bestiller settes inn som primærkontakt i bestillingen eller foretar konvertering til Abonnement.
Bluebeam legger her til grunn at den som bestiller ruller ut til en hel avdeling. Derfor leder den deg til en nettside hvor du kan lese mer om utrulling til mange brukere samtidig.
BLUEBEAM ABONNEMENT IT ADMIN HÅNDBOK
Det er meningen at Org. Administrator logger på og legger til lisenser til brukere.
Brukere vil motta 2-3 e-poster avhengig av om de allerede har en BBID eller ikke (Bluebeam ID, kan ha blitt opprettet i forbindelse med et prosjekt/Session i Bluebeam).
E-postbekreftelse: (samme som ovenfor)
Velkomstmail som inneholder alt du trenger
Bluebeam University (samme som ovenfor)
Det er meningen at Org. Administrator logger på og legger til lisenser til brukere.
Brukere vil motta 2-3 e-poster avhengig av om de allerede har en BBID eller ikke (Bluebeam ID, kan ha blitt opprettet i forbindelse med et prosjekt/Session i Bluebeam).
Er du en liten bedrift kan bestiller og bruker være en og samme person. I så fall vil du være Org. Administrer og tilordne deretter lisensen til deg selv.
Nummer 2 e-post (velkomst-e-posten) går ikke ut. Bluebeam er klar over problemet og jobber med å løse det.