Sovelia PLM

Sovelia PLM

Forbedre informasjonskvaliteten og integrer produktinformasjon med verdistrømmer for å gjøre informasjonen lettere tilgjengelig.

Introduksjon til Sovelia PLM

Fordeler

Reduserer risikoen for unødvendige kostnader og forsinkelser

Reduserer risikoen for unødvendige kostnader og forsinkelser

... og gjør det mulig å komme raskere ut på markedet.

Unngår feil

Unngår feil

... som skyldes feilaktig produktinformasjon.

Effektivt samarbeid

Effektivt samarbeid

... mellom prosjektteam og forretningssystemer.

Effektive arbeidsprosesser i hele virksomheten

Effektive arbeidsprosesser i hele virksomheten

... og integrasjoner etter behov: ERP , CRM, generering av anbud, Outlook.

Sovelia baner vei for LEAN tilnærming til PLM

Sovelia PLM hjelper bedrifter med å skape bærekraftige og effektive forretningsprosesser i alle ledd av produktenes livssyklus, fra konsept til bortskaffelse og gjenvinning av produktene. Sovelia PLM er enkel å konfigurere og gir brukeren tilgang til funksjoner som forenkler håndteringen og tilgangen til produktdata under hele produktets livssyklus. Symetris PLM-løsning inneholder forhåndskonfigurerte verktøy og prosesser som er anerkjent i bransjen.

Sovelia PLM har et integrert administrasjonsgrensesnitt, med alle funksjoner som kreves for å finjustere konfigurasjoner etter dine behov. I tillegg kan du enkelt stille inn systemparametrer uten å kunne noe om programmering. Brukergrensesnittet bygger på bransjestandard og er svært brukervennlig. Det betyr at du enkelt kan gjøre de tilpasningene du ønsker og komme raskt i gang med arbeidet.

Sovelia PLM-maler

Sovelia PLM bygger på maler som er resultatet av nesten 30 års erfaring med PDM- og PLM-implementeringer i ulike bedrifter og bransjer. Malene har støtte for beste praksis i bransjen, samtidig som de kan tilpasses etter bedriftens spesifikke behov.

Håndtering av objekter og materiallister

Håndtering av objekter og materiallister

Omfatter objekter, strukturer, dokumenter og annen produktrelatert informasjon. Malfunksjonene kan integreres i flere forskjellige CAD-systemer på markedet.

 Engineering Change Order (ECO)

Engineering Change Order (ECO)

Konfigurer for å støtte de spesifikke oppgavene som gjør det mulig å fordele arbeidet mellom medarbeidere eller team på en kontrollert måte. ECO-prosessen kan kontrollere komponentstatus i ERP-systemer.

Installert baseadministrasjon

Installert baseadministrasjon

Håndter individuelle produktstrukturer for enheter som skal leveres eller allerede er levert. Strukturen for den leverte enheten kan kategoriseres i henhold til servicekrav og omfatter også reservedeler og vedlikehold.

 Engineering Change Management (ECM)

Engineering Change Management (ECM)

Utnytter fordelene med elektronisk endringshåndtering og sikrer at alle prosjektdeltakere jobber med korrekte produktdata.

Engineering Change Request (ECR)

Engineering Change Request (ECR)

Gjør det enkelt å dokumentere alle endringsforslag i produktdefinisjonen. 

Sales Configurator

Sales Configurator

Gir brukerne store konkurransefordeler ved å redusere ledetidene, automatisere arbeidskjeden fra tilbud til produksjon, øke effektiviteten, redusere risikoen for menneskelig svikt og øke kundetilfredsheten.

Ekstranett/leverandørsamarbeid

Ekstranett/leverandørsamarbeid

Ekstranettet er en sikker måte å samarbeide og dele informasjon med eksterne parter på. Det gjør det også enkelt å dele all relevant produktinformasjon med blant annet leverandører, der den delte informasjonen for eksempel kan være det øverste objektet i en ekstern sammenstilling eller et enkelt objekt. Prosessen kan automatiseres ytterligere hvis den kobles til bestillingsprosessen i ERP.

Produksjonsvisning

Produksjonsvisning

Gjør det mulig å opprette produktstrukturer i tråd med bedriftsspesifikk produksjonsvirksomhet. I stedet for å overføre materiallister til ERP, kan man heller sende over produktstrukturer. På den måten blir det enklere for prosjekteringsteamet å utarbeide og  opprettholde produktstrukturer i PLM-systemet. I tillegg kan eventuelle endringer i elektroniske materiallister enkelt oppdateres i ERP-systemet.

Håndtering av prosjektdata

Håndtering av prosjektdata

Effektiviser datahåndteringen i prosjektene dine og gjør det enklere å følge prosjektenes fremdrift. Det finnes maler for prosjektstrukturer, elektronisk gjennomgang og godkjenningsprosesser. I prosjektmalen er det mulig å dele opp prosjekter i faser, oppgaver, porter (milepæler) og objekter. Ved hjelp av disse kontrollpunktene kan du følge prosjektets fremdrift, avhengig av om prosjektdokumentasjonen er klar. 

  • Altus
  • Cargotec
  • NEwicon
  • Brush
  • valmet
  • Scandinova
  • Lidan marine
  • Metos
  • Transtech
  • Junttan
  • Visedo
  • Normet
Takket være Lean PLM har vi kunnet levere større volumer, samtidig som effektiviteten til brukerne har økt med i snitt 20 %. 
Per Benkowski, CTO, Scandinova Systems AB, Sverige

Kundereferanser

Slik har Sovelia PLM hjulpet Rustfrie Bergh AS med å digitalisere arbeidsprosesser – gjennom hele produktets livssyklus

Med hjelp av Sovelia PLM, en to-veiskobling mot ERP og med fremtidige planer om en salgskonfigurator, har Rustfrie Bergh AS tatt et stort steg i retning mot «Industri 4.0

Les mer

Sovelia PLM i kjernen av Hermann’s prosjektleveranser

Hos Hermann’s er Sovelia PLM kjernen i all datahåndtering av selskapets produkter og prosjekter. Dette muliggjør leveranser av høy kvalitet og hjelper selskapet til å overholde tidsfrister. Det gjelder også i prosjekter med mange og kontinuerlige endringer gjennom hele prosjektets livssyklus.

Les mer

Visedo Oy investerer i Sovelia PLM for å sikre effektiv datahåndtering og høy kvalitet

Med Sovelia PLM sikrer Visedo at de kan håndtere produktinformasjon på en effektiv måte, og at tilhørende dokumentasjon holder høy kvalitet. I tillegg får de tilgang til en fremtidssikret PLM-løsning i en bransje som preges av rask vekst.

Les mer

Sovelia brukes på globalt nivå hos Valmet

Valmet er en ledende, global utvikler og leverandør av tjenester og teknologier for papirmasse-, papir- og energiindustrien.

Les mer

Transtech holder produksjonen i gang med løsninger fra Symetri

Å kunne håndtere informasjon på en effektiv måte er helt avgjørende ved avanserte produksjonsprosesser. Transtech bruker Autodesk Inventor som konstruksjonsverktøy og har implementert Sovelia og Autodesk Vault for å forenkle håndteringen av produktinformasjon.

Les mer

ScandiNova investerer i Sovelia for videre vekst

Scandinova er et selskap i rask vekst. Deres patenterte løsning for pulsgeneratorer har en viktig funksjon innen røntgen, kreftbehandling og partikkelakseleratorer, og er et etterspurt produkt på markedet.

Les mer

På jakt etter sort gull på havets bunn med Sovelia

Da undervannsspesialisten Qinterra Technologies var på jakt etter et nytt PLM-system, falt valget på Sovelia fra Symetri.

Les mer

Normet kombinerer Autodesk Vault og Sovelia PLM i arbeidsforløpet

Normet, en ledende leverandør av utstyr til arbeid under bakken, bruker Autodesk Vault og Sovelia PLM som en kombinert produktløsning.

Les mer

Kontakt oss

Morten Øverby

Morten Øverby

Norway Director Norway, Product Design & Lifecycle

Send oss en melding

Send inn kontaktopplysningene dine, så kontakter en av våre selgere deg.

Takk for at du tar kontakt med oss! Du hører fra oss snart.

Relaterte produkter